Haiwan Misteri Ini Dibeli Oleh Seorang Jutawan Daripada Petani, Selepas Mengetahui Keistimewaan Haiwan Ini Baru Mereka Sangat Menyesal

Ada seorang petani di ladangnya sendiri saat sedang bercocok tanaman menangkap seekor hewan misterius, tubuhnya seperti ular, bentuk dari hewan ini mirip dengan versi mininya “naga”. Setelah menemukan naga kecil ini, ia membawanya pulang ke rumah untuk dirawat.

 

 

Petani itu benar-benar heran, ia tidak tahu hewan apakah yang ditangkapnya itu ! Setelah kabar ini beredar, baik dari desa maupun di luar desa pun sudah banyak orang yang tahu hal ini, bagi mereka yang ingin melihat hewan ini, mereka rela berbondong-bondong ke rumah petani itu untuk melihat hewan yang unik ini ! Setelah orang-orang yang melihat hewan ini pasti akan beranggapan mirip dengan seekor naga, namun siapa sangka di zaman sekarang masih hidup seekor naga?

 

 

Lalu ada seorang saudagar kaya dari kota yang mendapati kabar ini, langsung datang untuk melihat hewan ini. Setelah ia melihat-lihat, ia mematok petani ini dengan harga tinggi sebesar 100 ribu Yuan (sekitar 1M) untuk membelinya. 100.000 Yuan untuk orang kaya hanya hal sepele, tapi bagi petani miskin, ini adalah jumlah uang yang sangat besar, dengan uang yang berlimpah ini ia bisa membangun rumah! Jadi petani ini dengan mudah “setuju” menjual hewan ini !

 

 

Namun, setelah petani ini menjual “naga” ini dengan harga yang tinggi, di dalam hatinya ia merasa tidak terlalu senang, meskipun mendapatkan rejeki nomplok, tapi seharusnya hewan misterius nan ajaib ini tidak dijual, ini sama seperti melakukan perbuatan dosa saja ! !

 

 

Setelah dilakukan penelitian, dari lab mendapatkan hasil bahwa hewan ini adalah: Chinese Skink, hewan ini tergolong dalam jenis kadal, hewan ini tinggal di habitat dataran rendah, baik juga itu sawah, atau kira-kira 1000 meter di bawah pegunungan dan biasanya bersembunyi di rumput-rumput. Hewan ini sering berkeliaran di bawah pepohonan dan di antara timbunan dedaunan pada samping-samping jalan. Di wilayah selatan sangat banyak terdapat hewan ini, loh!

 

Jika saudagar itu mengetahui fakta ini, ia pasti akan sangat kecewa hingga menangis!

Source : exoramaroon.com

Seterusnya,

[2 VEDEO] Nelayan Temui Haiwan Purba 170 Juta Tahun. Bunyinya Sangat Menyeramkan !!!

BEIJING: Seorang nelayan di barat daya China telah berjaya menangkap seekor haiwan purba yang menyerupai cicak Salamander di mana haiwan ini merupakan amfibia tertua di dunia. Cicak ini dikategorikan sedemikian kerana dikatakan tidak mengalami sebarang perubahan fizikal sejak kira-kira 170 juta tahun lalu.Memetik laporan Mirror Onlina, nelayan tersebut yang dikenali dengan nama Wang Tong telah menemui cicka gergasi berkenaan yang berukuran 122 sentimeter panjang itu apabila dia secara tidak sengaja telah terpijak badan haiwan pelik tersebut ketika sedang berjalan di dalam gua batu kapur di daerah Chingqing.


“Ia merupakan haiwan paling tua di dunia dan haiwan berusia 200 tahun itu ditemui di dalam gua selepas saya terpijak sesuatu yang lembut dan berlendir.“Haiwan ini merupakan spesies paling tua di dunia. Ketika ia dilahirkan Raja George IV sedang menaiki takhta dan Britain sedang terlibat dalam perang Waterloo,” katanya.Selepas menangkap hawian purba berkenaan dia telah menghubungi pakar hidupan liar China liar yang mengambil haiwan amfibia itu untuk dipindahkan ke habitat semula jadinya selepas mendapati ia sakit.Apa yang menarik, haiwan purba yang diber nama Wa Wa Yu yang membawa maksud ikan bayi itu mengeluarkan bunyi seperti tangisan seorang bayi yang baru lahir.Haiwan tersebut kini telah disenarikan dalam spesis haiwan paling terancam dalam Senarai Merah oleh Kesatuan Antarabangsa untuk Pemuliharaan Hidupan Liar (ICUN) dan dilindungi di China.


Ia dikatakan mampun untuk membesar sehingga 1.8 meter panjang dan berat melebihi 50 kilogram.alaupun diletakkan sebagai spesies terancam, cicak salamander masih menjadi buruan golongan kaya di China ekoran kepercayaan bahawa daging haiwan itu boleh mengatasi.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*